diumenge, 20 de novembre del 2011

FRICANDÓ : Vedella amb moixernons

                     FRICANDÓ









Els moixernons són uns bolets molt petits que es venen secs a tota època de l'any. Millor que els compreu a granel quan visiteu  un poblet de muntanya. Nosaltres ho varem fer a Ribes de Freser, abans de pujar a Núria.
INGREDIENTS x 4 persones:
500g. de bistecs de vedella tallats a troços no massa grans.
250 g. de tomàquets.
Moixernons ( dues tasses)
1 ceba gran.
1/4 de litre de brou ( si és casolà molt millor, però si el poseu dels preparats de bona qualitat també us servirà).
Pa per sucar

Els moixernons han d´estar en remull amb aigua freda unes 2 o 3 hores. Després es renten bé una vegada escorreguts i l'aigua que queda , la colem i la podem afegir al final per donar gust.
Es fregeix la carn, salada i enfarinada en una cassola amb una miqueta d'oli, es daura lleugerament i es treu. En el mateix oli es sofregeix la ceba tallada a rodanxes, i quan dauri , el tomàquet a troços. Es deixa coure uns minuts , s'hi aboca el brou calent i es torna a posar la carn; es tapa i es deixa coure a poc a apoc, 15 minuts ( si es fa al forn millor). Es treu la carn i es cola la salsa. Es torna a posar a la cassola la carn, la salsa i els moixernons, i es deixa coure poc a poc , ja  fora del forn, uns 8 minuts. Es llavors quan podeu abocar una tasseta de l' aigua d' haver remullat els moixernons.
    El colador és millor que sigui el xinés. És aquell que té forma de con , i el morter per expremer també és punxegut.

------------------------------------

Los "moixernons" son unas setas muy pequeños que se venden secos en toda época del año. Mejor que los compre a granel cuando nieve en un pueblecito de montaña. Nosotros lo hicimos en Ribes de Freser, antes de subir a Núria.
INGREDIENTES x 4 personas:
500g. de bistecs de ternera cortados en trozos no muy grandes
250 g. de tomates.
Moixernons (dos tazas)
1 cebolla grande.
1 / 4 de litro de caldo (si es casero mucho mejor, pero si lo ponéis los preparados de buena calidad también te servirá).
Pan para mojar

Los "moixernons" deben estar en remojo con agua fría unas 2 o 3 horas. Luego se lavan bien una vez escurridos y el agua que queda, la colamos y la podemos añadir al final para dar gusto.
Se fríe la carne, salada y enharinada en una cazuela con un poquito de aceite, se dora ligeramente y se saca. En el mismo aceite se sofríe la cebolla cortada en rodajas, y cuando dore, el tomate en trozos. Se deja cocer unos minutos, se vierte el caldo caliente y se vuelve a poner la carne; se tapa y se deja cocer poco a Apoc, 15 minutos (si se hace al horno mejor). Se saca la carne y se cuela la salsa. Se vuelve a poner en la cazuela la carne, la salsa y los setas, y se deja cocer poco a poco, ya fuera del horno, unos 8 minutos. Es entonces cuando puede verter una taza del agua de haber remojado las setas.
    El colador es mejor que sea el chino. Es aquel que tiene forma de cono, y el mortero para exprimir también es puntiagudo.












2 comentaris:

  1. mira que no soc molt de vedella amb suc, pero amb la pinta que té venen ganes de menjar-ne! :D

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mariona, llegeixo ara aquest comentari teu de l'any 2012!!! Amb una mica de retard,et dic que vine a dinar a casa quan vulguis , fricandó o un altre cosa!!!!

      Elimina

Gràcies per la teva participació: la cuina ens fa GRANS!!