diumenge, 14 d’octubre del 2012

CROQUETES DE POLLASTRE - CROQUETAS DE POLLO

CROQUETES DE POLLASTRE
CROQUETAS DE POLLO


Aquesta vegada, hem fet unes croquetes que mereixen ser explicades!

 INGREDIENTS

.Pollastre rostit
.ceba 
.llet
.farina
.ou
.pa ratllat

   No us podem dir quantitats, perquè depenent de quant  pollastre  tingueu, anireu posant els altres ingredients per arribar a espessir el trinxat de la carn amb la ceba fins al punt desitjat.
   El millor que us pot passar quan heu fet un bon pollastre rostit, és que us  quedin un o dos talls: amb una cuixa i un pit ja en hi ha prou. Us en sortiran unes 10 ben maques i grans.

  El pollastre, del dia anterior i conservat a la nevera es separa dels ossos i   s´esmicola. Amb tisores es va tallant, queda millor que amb trituradora, tan sols cal una miqueta més de paciència: A quatre mans és més ràpid!

   La ceba ( 1 de Figueres i de mida no massa gran)  talladeta i ben picadeta amb el ganivet , es sofregeix sense cremar-la. S´hi posa el pollastre i es deixa couent un parell de minuts . Aleshores hi abocarem una cullerada de farina i ho remenem tot . S'hi va tirant la llet no pas freda ( un vas petit) i es va  remenant tot fins que la massa vagi quedant lligada. No cal salar perquè el pollastre ja porta sal.Es deixa un minut al foc i es treu per estirar-la sobre el marbre de la cuina.

 Aneu a escoltar música una mitja hora i quan torneu a la cuina ja estarà la massa freda. Prepararem una paella amb oli  per fregir les croquetes. Les farem agafant la massa amb una cullera, es moldejaran amb la mà enfarinada, i passant-les amb ou i pa ratllat es fregiran fins daurar-les.

   Les hem acompanyat amb patates al forn ben dauradetes i creieu-nos que han estat delicioses!!! Animeu-vos, perquè són sanes, bones i senzilles de fer.....i econòmiques!!!!
  _________________________

CROQUETAS DE POLLO ASADO


Esta vez, hemos hecho unas croquetas que merecen ser explicadas!

  INGREDIENTES

. pollo asado

. cebolla
. leche
. harina
. huevo
. pan rallado
    No podemos dar cantidades, porque dependiendo de la cantidad de pollo que tengais, iréis poniendo la cantidad de los otros ingredientes para llegar a espesar el picadillo de la carne con la cebolla hasta el punto deseado.
    Lo mejor que os puede pasar cuando habeis hecho un buen pollo asado,es que os quede un par de porciones: con un muslo y un pecho ya es suficiente. Os saldrán unas 10 bien hermosas y grandes.

    El pollo, del día anterior y conservado en la nevera se separa de los huesos  y se desmigaja y se va cortando con tijeras . Queda mejor que con trituradora, tan sólo  se necesita algo más de paciencia: A cuatro manos es más rápido!
    La cebolla (1 de Figueras y de tamaño no demasiado grande) cortadita y bien picadita con el cuchillo, se sofríe sin quemarla. Se pone el pollo  y se deja cociendo un par de minutos. Entonces verteremos una cucharada de harina y lo mezclaremos todo. Se va tirando la leche (un vaso pequeño) y se mezcla todo hasta que la masa vaya quedando ligada. Se deja un minuto al fuego y se saca por estirarla sobre el mármol de la cocina.  
Os vais a escuchar música una media hora y cuando volvais a la cocina ya estará la masa fría. Prepararemos una sartén con aceite para freír las croquetas. Las haremos cogiendo la masa con una cuchara, se moldea con la mano enharinada, y pasándolas con huevo y pan rallado se fríen hasta dorarlas.

    Las hemos acompañado con patatas al horno bien doraditas y creednos que han sido deliciosas! Animaros, porque són sanas, buenas y sencillas de hacer ..... y económicas!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per la teva participació: la cuina ens fa GRANS!!