dilluns, 14 d’abril del 2014

ARRÓS AMB BOLETS I BOTIFARRA NEGRA

 ARRÓS AMB BOLETS I BOTIFARRA NEGRA

         
Aquest és un plat que podeu fer en un d´aquells dies que no teniu massa temps per dedicar a cuinar i voleu fer un arrós apetitós i sense complicacions.A més, podeu optar per afegir als ingredients uns productes de molt bona qualitat: les Conserves Ferrer , o bé, Congelats La Sirena.

INGREDIENTS:
.1 pot vidre de bolets variats de la Casa Ferrer, o bé, una bossa de bolets variats de la casa de congelats La Sirena.
.arrós llarg
.1 ceba
.1 vaset de vi negre
.1 troç botifarra negra 
. sal, pebre

ELABORACIÓ:
Sofregim la ceba ben trinxada, la remenem fins que quedi al punt. S'hi posen els bolets( deixarem que es descongelin en el cas que així estiguin embevent l´aigua amb la cocció) o bé, els remenarem juntament amb la ceba. En els dos cassos, es tira el got de vi i es deixa evaporar. En aquest punt es posa l´arrós, que sempre serà una tasseta per plat. Es remena per ajuntar tots els ingredients i, afegirem l´aigua tèbia: dues tasses per tassa d'arròs. També es pot abocar brou si és que en teniu de casolà. Però en el cas de que no sigui així, es pot esmicolar una pastilla de bon brou vegetal o de pollastre o bé de brou preparat. Sempre li donarà més gust al plat.I depenent de si s´ha utilitzat alguns d´aquests ingredients o no, s´haurà de salar i espolsar una miqueta de pebre negre.
Es deixa coure amb paper d' alumini per sobre, al foc o bé al forn. Una vegada passats els 20 minuts més o menys, es deixa reposar una estoneta.
Haurem sofregit tallets prims de botifarra negra, i la repartirem per sobre de cada plat, donat-li un punt molt aconseguit.
     Aquí la bona música per escoltar , pot venir de la mà dels Grans músics que formen "La Locomotora Negra": jazz, swing, blues....del de sempre! Com l´arròs que sempre agrada i queda bé!!!

4 comentaris:

  1. ....i ràpid de fer!!!!aquests dies si fa bo, a la cuina poca estona!!!!

    ResponElimina
  2. Hola, Montse!
    Com et vaig dir, no només he vingut a visitar la teva cuina sinó que també me n'he fet seguidora!!!

    Veig que teniu molt bones receptes.
    M'ha fet gràcia que fossis alumna de la Montserrat Seguí. Jo no vaig tenir aquesta sort però sí puc dir-te que el seu va ser el primer llibre de cuina que vaig tenir. Per mi és com la Bíblia de la cuina!!!
    A veure si tornem a coincidir en algun curs o trobada.
    Aniré seguint tot el que cuineu tu i la teva filla.
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola , Margarida!! Si noia, la Montserrat Seguí em va fer obrir els ulls al món de la cuina. A casa la meva mare no em deixava que m´hi posés, i quan vaig poder a la seva Escola em vaig apuntar. El llibre porta ja moltes edicions. Jo no tinc massa temps per fer un blog tan elaborat com el teu, però disfrutem força i això ja val! Si, quan m´apunti a algún altre curs t´aviso!!Jo també em vull fer seguidora teva, però ho vaig intentar ahir i no sé si ho vaig fer correctament! Ja em diràs! Petons,
      Montse

      Elimina

Gràcies per la teva participació: la cuina ens fa GRANS!!